onsdag 8 december 2010

Annas dagbok av Börje Lindström

En ny dokusåpa har startat i Sverige, den heter Skeppet och handlar om ett forskningsfartyg på uppdrag i Norra ishavet. Till en början går allt bra på skeppet, men sedan händer något. Det som pågår på skeppet kommer att påverka hela jorden, Anna kommer att skiljas från sin familj och flera tusentals människor kommer att mista livet.

Annas dagbok börjar med ett meddelande från förlaget där det berättas att Annas dagbok hittats i en godsvagn i Hallsberg. Hur den hamnat där vet man inte riktigt, men kanske kom den med tåget från Norrland. Nu har förlaget tryckt och gett ut dagboken, men flickan som skrivit den, Anna, har inte kunnat hittas eller identifierats. Vidare skriver förlaget om en stor katastrof som inträffade innan dagboken hittades: ”Vad som hände under katastrofen är ju redan väl känt av allmänheten. Hundratals vuxna, barn och ungdomar försvann spårlöst i Sverige under denna tid. Vi tror därför inte att någon kommer att bli chokad av innehållet i dagboken.”

Detta är en kort och ganska lättläst bok för er som gillar spänning och kärlek.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag menade inte att vara en härmapa! Jag har precis skrivit ett inlägg om samma bok + en till om klimathotet!

    SvaraRadera
  2. OBS!Det är alltså Louise som skickar kommentaren!

    SvaraRadera
  3. Haha, ingen fara! Jag tror till och med att du kan ha varit före mig, men jag menade inte heller att härmas!

    SvaraRadera