fredag 23 oktober 2009

Om du var jag

Jag väljer gärna böcker utifrån hur snygga omslagen är. Man ska ju inte döma något på så vis, men när det gäller böcker tycker jag det är viktigt med ett riktigt tilltalande omslag. Det var därför jag plockade upp Jessica Schiefauers bok Om du var jagoch den var inte bara snygg på utsidan!

Jag drogs snabbt in i handlingen där man får möta Agnes och Louise som trotts att de är ganska olika är tvillingsjälar. När man kommer in i handlingen har tjejerna tagit studenten och de känner att det är nu livet börjar på riktigt! Agnes och Louise har flyttat ihop i en lägenhet. Men saker och ting blir ibland inte riktigt som man har tänkt sig. Agnes träffar Hannes och Louise börjar bete sig väldigt underligt och ger sig helt plötsligt av utomlands. Samtidigt som Agnes umgås med Hannes och upplever en omtumlande förälskelse försöker hon nysta i orsaken till varför Louise stack. Det hon får veta blir något av en chock…

Trevligt höstlov, läs många böcker och kom in till mig om du vill blogga om dem! Det måste finnas fler boknördar där ute! Själv ska jag under höstlovet läsa Magnus Nordins nya bok Djävulens märke och Muriel Barberys Igelkottens elegans. Vi ses den 2 november!

1 kommentar: